B. POSEBNI DEL

1. PREDMETNIK:RAČUNALNIKAR/SPI/GIB/2008

Oznaka

Programske enote

Obvezno
/izbirno

Skupno število ur

Število  kreditnih točk

A – Splošnoizobraževalni predmeti

 P1

Slovenščina

obvezno

213

12

 P2

Matematika

obvezno

213

12

 P3

Tuji jezik

obvezno

164

9

 P4

Umetnost

obvezno

33

2

 P5

Naravoslovje

obvezno

132

6

 P6

Družboslovje

obvezno

132

6

 P7

Športna vzgoja

obvezno

164

7

Skupaj A

 

1051

54

B – Strokovni moduli

M1

Informatika s tehniškim komuniciranjem

obvezno

136

6

M2

Upravljanje z uporabniško programsko opremo

obvezno

102

5

M3

Vzdrževanje informacijske opreme

obvezno

209

10

M4

Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij

obvezno

136

6

M5

Programiranje naprav

obvezno

160

8

M6

Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz

obvezno

160

8

M7

Napredno vzdrževanje strojne opreme

izbirno

170

9

M8

Napredno vzdrževanje programske opreme

izbirno

170

9

Skupaj B

 

1073

52

Od tega:

C – Praktično izobraževanje v šoli

 

Praktični pouk

 

655

30

Č – Praktično izobraževanje pri delodajalcu

 

Praktično usposabljanje z delom

 

912

36

D – Interesne dejavnosti

 

Interesne dejavnosti

 

160

6

E – Odprti del kurikuluma

 

Odprti kurikulum

 

582

30

 

Skupaj pouka (A+B+E)

 

2706

136

Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č)

 

1567

66

Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E)

 

2866

142

Skupaj (A+B+Č+D+E)

 

3778

178

Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor)

 

2

Skupaj kreditnih točk

 

180

 

Število tednov izobraževanja v šoli

 

117

 

Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju

 

24

 

Število tednov interesnih dejavnosti

 

7

 

Skupno število tednov izobraževanja

 

148

 

Pojasnila k predmetniku:

Cilji in vsebine družboslovja, naravoslovja in umetnosti se deloma lahko izvajajo v strokovnih modulih v različnih oblikah pouka. Načine, oblike in obseg povezovanja določi šola v izvedbenem kurikulu.

Izbirni strokovni moduli: šola ali dijak izbere en strokovni modul izmed M7 ali M8.

2. DEJAVNOSTI ZA DOSEGANJE OPTIMALNEGA RAZVOJA

Dejavnosti
Gibalna oviranost kot posledica nepravilnega delovanja živčno mišičnega sistema ovira dijaka  v procesu učenja. Gibalno ovirani dijaki zato potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti psihofizičnega funkcioniranja, gibanja ter komuniciranja  preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite  organizacije in načinov učenja.
Dijaki z ovirami pri gibanju imajo pogosto še druge motnje, kot na primer motnje vida, sluha, govora. Zaradi ovir in težav v gibanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti  prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.

Navodila za izvajanje:
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da se upoštevajo individualne značilnosti posameznega  dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih  usposobljeni specializirani  učitelji.

3. IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih.

4. ZNANJE IZVAJALCEV

Oznaka

Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli

Izvajalec

Znanje

P1

Slovenščina

učitelj

visokošolska izobrazba iz  slovenščine

P2

Matematika

učitelj

visokošolska izobrazba iz matematike

P3

Tuji jezik

učitelj

visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika

P4

Umetnost

učitelj

visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine

P5

Naravoslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz fizike, biologija ali kemije

laborant

srednješolska izobrazba s 315 urami fizike, biologije ali kemije

P6

Družboslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije, sociologije

P7

Športna vzgoja

učitelj

visokošolska izobrazba iz športne vzgoje

M1

Informatika s tehniškim komuniciranjem

učitelj

znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike na najmanj višješolski ravni

M2

Upravljanje z uporabniško programsko opremo

učitelj

znanja s področja računalništva, elektrotehnike ali mehatronike

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva, informatike, elektrotehnike ali mehatronike na najmanj višješolski ravni

M3

Vzdrževanje informacijske opreme

učitelj

znanja s področja računalništva ali elektrotehnike

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva, informatike ali elektrotehnike na najmanj višješolski ravni

M4

Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij

učitelj

znanja s področja elektrotehnike (vsebinski sklop Električne inštalacije)
znanja s področja računalništva ali telekomunikacij (vsebinski sklop Komunikacijske inštalacije)

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja elektrotehnike (sklop Električne inštalacije) na najmanj višješolski ravni;
znanja s področja računalništva ali telekomunikacij (sklop Komunikacijske inštalacije) na najmanj višješolski ravni

laborant

znanja s področja elektrotehnike ali računalništva

M5

Programiranje naprav

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

M6

Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

M7

Napredno vzdrževanje strojne opreme

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

M8

Napredno vzdrževanje programske opreme

učitelj

znanja s področja računalništva

učitelj praktičnega pouka

znanja s področja računalništva ali informatike na najmanj višješolski ravni

Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi ustrezna specialnopedagoška znanja.