Ime izobraževalnega programa: RAČUNALNIKAR (GLU, GJM)
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
Naziv strokovne izobrazbe: računalnikar/računalničarka
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakinjam in dijakom (v nadaljevanju dijakom), da:
Obrazložitev podaljšanja trajanja izobraževanja:
Gluhi in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja znanja.
Ker gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh, zlasti vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja, veliko nazornega materiala.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
prilagojeno ocenjevanje |
M1 |
Informatika s tehniškim komuniciranjem |
x |
|
|
|
M2 |
Upravljanje z uporabniško programsko opremo |
|
|
x |
|
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
|
|
x |
|
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
|
|
x |
|
M5 |
Programiranje naprav |
|
|
x |
|
M6 |
Vzdrževanje in postavitev podatkovnih baz |
|
|
x |
|
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
|
|
x |
|
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno posameznemu dijaku (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe morajo dijaki pridobiti pozitivno oceno pri:
Poleg tega mora opraviti:
Zaključni izpit obsega:
V postopku preverjanja in potrjevanja nacionalne poklicne kvalifikacije, ki ga ureja Zakon o nacionalnih poklicnih kvalifikacijah, se pri pridobitvi Nacionalne poklicne kvalifikacije:
lahko upošteva naslednje module, vsebinske sklope ter kreditne točke
Oznaka |
Strokovni modul |
Vsebinski sklop |
Število kreditnih točk |
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
Vsi sklopi |
10 |
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
Komunikacijske inštalacije |
3 |
M7 |
Napredno vzdrževanje strojne opreme |
Vsi sklopi |
9 |
lahko upošteva naslednje module, vsebinske sklope ter kreditne točke
Oznaka |
Strokovni modul |
Vsebinski sklop |
Število kreditnih točk |
M3 |
Vzdrževanje informacijske opreme |
Vsi sklopi |
10 |
M4 |
Izdelava električnih in komunikacijskih inštalacij |
Komunikacijske inštalacije |
3 |
M8 |
Napredno vzdrževanje programske opreme |
Vsi sklopi |
9 |