A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1 Ime izobraževalnega programa: IZVAJALEC SUHOMONTAŽNE GRADNJE
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: izvajalec suhomontažne gradnje/izvajalka suhomontažne gradnje
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju dijakom), da:
- poznajo gradbeništvo kot gospodarsko panogo ter gradbene elemente in sisteme zgradb,
- znajo uporabljati tehnično in tehnološko dokumentacijo ter prenašati mere iz načrtov na mesto gradnje,
- poznajo uporabo gradbenih materialov in delovnih sredstev,
- znajo montirati suhomontažne elemente, lesene konstrukcije,
- poznajo vse sodobne suhomontažne sisteme,
- znajo postavljati delovne in zaščitne odre,
- poznajo organizacijo gradbišča in notranji transport,
- so sposobni za pisno in ustno sporazumevanje, poznajo strokovno terminologijo in pravila poslovnega komuniciranja,
- spoznajo pomen varovanja kulturne dediščine in povezavo z izbranim poklicem,
- upoštevajo postopke za racionalno rabo energije, materiala in časa ter razvijajo ekološko zavest,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- znajo izdelati kalkulacijo za enostavna dela s področja izbranega poklica,
- poznajo osnove za zagotavljanje kakovosti,
- povezujejo vsebine različnih strokovnih področij (interdisciplinarni pristop),
- spoznajo komercialna in administrativna dela za potrebe izbranega poklica,
- znajo delati v skupini in organizirati lastno delo ter skrbeti za urejeno delovno okolje,
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
- Izobraževanje traja tri leta.
- Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli
|
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Gradbeništvo |
|
|
x |
|
M2 |
Osnovna gradbena tehnologija |
|
|
x |
|
M3 |
Strokovno risanje |
|
|
x |
|
M4 |
Suhomontažna gradnja |
|
|
x |
|
M5 |
Izolacije |
|
|
x |
|
M6 |
Zidanje |
|
|
x |
|
M7 |
Ometi |
|
|
x |
|
M8 |
Lesene konstrukcije |
|
|
x |
|
M9 |
Montažni odri |
|
|
x |
|
M10 |
Pleskarska dela |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh predmetov in modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.