SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program:FRIZER

KATALOG ZNANJA

Ime vsebinskega sklopa

BARVNE SPREMEMBE

Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 80. seji 11.1.2005

Usmerjevalni cilji

Dijak bo zmožen:

Poklicne kompetence

VSEBINSKI SKLOP: BARVNE SPREMEMBE

OZNAKA

KOMPETENCE

NIVO OSVAJANJA KOMPETENC

BAR 1

  • Poslika nohte

Rutinski nivo

BAR 2

  • Izdela make up ter poslika obraz in telo

Napredni nivo

BAR 3

  • Spreminja barve las

Napredni nivo


Operativni cilji

BAR 1 Poslikava nohte

Cilji

Cilji ključnih kvalifikacij

Dijak je zmožen:

  • uskladiti želje stranke s strokovnimi možnostmi,
  • izbrati barve in pripomočke za poslikavo,
  • nanesti barvne lake,
  • nanesti nalepke, bleščice ipd.,
  • risati na nohte.

Dijak

  • pozna tehnike in izdelke za poslikavo nohtov,
  • pozna barvni krog,
  • pozna skladnost barv glede na tip ( topel, hladen, pomladni, poletni, jesenski, zimski…).

Dijak je zmožen:

  • pojasniti vpliv preparatov na nohte glede na njihovo kemijsko sestavo,
  • izbrati in prilagoditi trendovske tehnike poslikave nohtov različnim tipom strank in za različne priložnosti,
  • razumeti in zaznati ekološke probleme ob neustreznem odlaganju barv in lakov ter drugih preparatov,
  • utemeljiti fizikalne in fiziološke osnove zaznavanja barv,
  • analizirati vplive modnih smernic na izbiro barv in oblik.

BAR 2 Izdela make up ter poslika obraz in telo

Cilji

Cilji ključnih kvalifikacij

Dijak je zmožen :

  • svetovati ličenje in poslikavo glede na priložnost, namen in modni trend,
  • svetovati individualni make up,
  • svetovati pri izbiri izdelkov in pripomočkov za make up,
  • analizirati oblike oči,
  • izbrati barve senčil glede na obliko in barvo oči,
  • izbrati in uporabiti pripomočke za namestitev umetnih trepalnic in jih namestiti,
  • korigirati nos glede na razmerja med elementi obraza,
  • korigirati velikost in obliko ustnic glede na razmerja med elementi obraza,
  • korigirati obrvi z uporabo različnih tehnik in sredstev,
  • korigirati ličnice glede na razmerje med elementi obraza z uporabo korektivnih pudrov,
  • izdelati make up oči, obrvi, nosu, ustnic, ličnic,
  • določiti barvni spekter v odvisnosti od vrste in jakosti svetlobe,
  • izdelati make up glede na zgodovinsko obdobje,
  • nanesti ustrezen izdelek za utrjevanje na celoten make up,
  • uporabiti barve ustrezne moči,
  • izdelati različne poslikave obraza in telesa.

Dijak:

  • pozna razmerja med elementi obraza,
  • pozna pripomočke in izdelke za ličenje in za utrjevanje,
  • pozna osnove kromatologije,
  • pozna barve, ki odbijajo ali absorbirajo svetlobo,
  • pozna tehnike doseganja posebnih efektov,
  • pozna barvni krog in osnove mešanja barv,
  • pozna tehnike senčenja, občrtavanja,
  • pozna vrste umetnih trepalnic in tehnike aplikacije,
  • pozna različne stile ličenja glede na priložnost in namen,
  • pozna klasične in trenutne trende ličenja in poslikave,
  • pozna tehnike in izdelke za korekcijo,
  • pozna značilnosti ličenja v zgodovinskih obdobjih.

Dijak je zmožen

  • delati v skladu s predpisi o varnosti in zdravju pri delu,
  • upoštevati predpise o varnosti in zdravju pri delu,
  • upoštevati sanitarno-higienske predpise,
  • predvideti porabo časa, materiala, vrste in strukturo stroškov,
  • zagotoviti odgovorno in kakovostno delo,
  • skrbeti za uporabo kakovostnega materiala,
  • upoštevati etični kodeks v osebnih storitvah,
  • svetovati strankam in se ravnati v skladu s poslovnim bontonom,
  • delati v timu (vizažist, frizer, stilist) in pojasniti osnovna načela timskega dela,
  • zagotavljati osebno higieno za ohranjanje zdravja,
  • presoditi smiselnost uporabe sodobne, specialne tehnologije,
  • uporabiti osnovne postopke priprave in obdelave računalniških informacij, vezanih na ličenje ali poslikavo,
  • natančno določiti pravila sorazmerij obraza,
  • predstaviti znanje o likovnih spremenljivkah,
  • obvladati kompozicijska načela,
  • vizualno predstaviti naličen obraz na prostoročno narisani skici,
  • uvideti psihološke in socialne vidike barvnih sprememb,
  • utemeljiti smiselnost izbora in uporabe preparatov glede na storitev.
BAR 3 - Spreminja barve las

Cilji

Cilji ključnih kvalifikacij

Dijak je zmožen:

  • analizirati in oceniti kakovost las in lasišča,
  • izvesti test alergičnosti,
  • uporabiti barvno karto,
  • izbratie specialne preparate glede na kakovost las in lasišča,
  • izbrati specialne preparate glede na nadaljnje/predhodne postopke,
  • uporabiti najnovejše kemijske dosežke na področju lasne kozmetike,
  • pripraviti siv/bel las za barvne spremembe,
  • določiti razmerja in simetrije,
  • izvajati korekturne tehnike,
  • pripraviti mešanice preparatov skladno z laboratorijskimi pravili za varno delo,
  • pripraviti preparate/mešanice skladno z navodili proizvajalca in kemijskimi zakonitostmi,
  • smiselno in varno uporabljati naprave, pripomočke in pribor,
  • upoštevati snovne in energetske spremembe,
  • uporabljati manj oporečne izdelke sodobne kozmetične industrije,
  • uporabljati preparate glede na tip in stanje kože,
  • pripraviti načrt izvedbe storitve in ga predstaviti stranki,
  • svetovati in izvesti storitev skladno s fizikalno-kemijskimi zakonitostmi,
  • svetovati in izvesti storitev glede na fizikalno-kemijske vplive na las in kožo,
  • svetovati in izvesti storitev glede na celostno podobo stranke,
  • uporabljati različne vrste barvnih sprememb: svetlenje, niansiranje z naravnimi in sintetičnimi barvili, koloriranje in oksidativno barvanje,
  • izvesti tehnike različnih postopkov barvnih sprememb: celostno spreminjanje barve, barvanje izrastka, večplastno barvanje, barvanje pramenov,
  • umiti lase in lasišče s specialnimi preparati.

Dijak:

  • pozna nauk o barvah in barvni krog,
  • pozna skladje linij in barve,
  • pozna tehnike, pripomočke za izvedbo barvnih sprememb na laseh,
  • pozna kemijsko sestavo in značilnosti preparatov ter kontraindikacije,
  • prepozna alergije na koži zaradi uporabe preparatov,
  • pozna bolezni las in lasišča,
  • pozna pomen aromaterapije,
  • pozna in uporablja ekološko manj oporečne frizerske in kozmetične preparate,
  • pozna opozorilne znake, znake za nevarnost,
  • shranjuje preparate v skladu z navodili proizvajalca in varnostnimi predpisi,
  • predvidi posledice ob nepravilnem izboru in uporabi, preparatov,
  • sledi modnim smernicam,
  • sledi razvoju kozmetične industrije, kozmetične kirurgije in lepotne medicine.

Dijak je zmožen:

  • pojasniti teorijo barv in barvnih sprememb,
  • analizirati simbolno vrednost barv,
  • usvojiti pomen barvnih harmonij in kontrastov,
  • spoznati postopke in vlogo barvne stilizacije,
  • razlikovati osnovne značilnosti barvnega oblikovanja v slikarstvu od barvnega oblikovanja v dizajnu,
  • razumeti umetnost kot področje različnih zvrsti,
  • utemeljiti psihološke in socialne vidike barvnih sprememb,
  • upoštevati in praktično povezati prvine in načela likovnega jezika,
  • delati po kriterijih estetike in izvirnosti,
  • prepoznati umetnostni razvoj s področja frizerstva in ključna umetniška dela,
  • utemeljiti pomen usklajenosti forme, funkcije in strukture,
  • pojasniti vlogo estetskih, vizualnih komunikacij v lastnem in širšem okolju,
  • utemeljiti pomen osebne higiene in osebne urejenosti za ohranjanje dobrega psihofizičnega počutja,
  • bogatiti emocionalne, moralne, socialne in estetske sposobnosti,
  • razumeti delovanje človeškega telesa,
  • upoštevati predpise o varnosti in zdravju pri delu,
  • razumeti in zaznati ekološke probleme,
  • varovati okolje na delovnem mestu,
  • povezati svoje storitve s fizikalnimi dejavniki okolja, ki škodujejo
  • zdravju,
  • utemeljiti pomen sestave preparatov v povezavi s tveganji pri njihovi uporabi,
  • utemeljiti pomen pravilnega ravnanja s posebnimi odpadki,
  • upoštevati osnove za pametnejše, okolju prijaznejše odločanje v izbiranju ponujenih možnosti v poklicu,
  • prepoznati egocentrične, antropocentrične in ekocentrične vrednote pri presojanju in odločanju,
  • uporabiti sodobno specialno tehnologijo za presojo primernosti uporabe preparatov glede na njihovo kemijsko sestavo,
  • uporabiti postopke priprave in obdelave računalniških informacij za izbor ustrezne barve pričeske,
  • vrednotiti dosežke in razviti pozitivni odnos do opravljene storitve,
  • utemeljiti povezanost in soodvisnost med izražanjem in ustvarjanjem.